Až 20 000 Kč ještě dnes na účtu? Žádný problém, klikněte zde...

Nezapomeňte, že havarijní pojištění musí být nastaveno efektivně!

Publikováno 25. 1. 2017

Havarijní pojištění není tak rozšířenou službou jako klasické povinné ručení, které je vyžadováno zákonem a musí být nedílnou součástí každého dopravního řádně prostředku provozovaného na silničních komunikacích. „Havarijko“, jak je tato služba někdy nazývá má doplňkový charakter a může si ji sjednat jenom ten, kdo o ni má zájem.

Kvalitní havarijní pojištění je základ

Havarijní pojištění se vyplatí především u všech nových či novějších automobilů. Pakliže si totiž způsobíte nebo vám bude způsobena nějaké škoda neznámým pachatelem, dojde k její úhradě ze strany pojišťovny. Vzhledem k tomu, že je havarijní pojištění často vyšším nákladem, než povinné ručení, je vhodné jej nastavit co nejefektivněji. To se promítá poté také do sféry následného plnění škod.

Kombinujte havarijní pojištění s povinným ručením

Rozhodnete-li se uzavřít havarijní pojištění online, určitě se snažte obě smlouvy sjednat u jednoho poskytovatele. Důvod je bezpochyby jasný. Toto sloučení vám přinese jistou slevu. Nehledě na to, že lze převádět část bonusů z povinného ručení na havarijní pojištění, což se promítá do celkových nákladů. Při kombinaci obou těchto produktů mohou výsledné úspory přesáhnout hranici 50% a více.

Výše spoluúčasti hraje hlavní roli

K zásadním elementům ovlivňujícím efektivitu a cenu havarijního pojištění patří nastavení spoluúčasti. Nejčastěji se můžete setkat s těmito modely:

  • 2% spoluúčast – platíte 2 000 Kč až 3 000 Kč
  • 5% spoluúčast – platíte 5 000 Kč
  • 10% spoluúčast – platíte 10 000 Kč
  • 20% spoluúčast – platíte 20 000 Kč

Nyní si pojďme vysvětlit, jak taková spoluúčast vlastně funguje. Pakliže budete mít např. obvyklou 5% spoluúčast, potom při jakékoliv úhradě škody platíte částku 5 000 Kč a zbytek doplácí vaše pojišťovna. Při 2% spoluúčasti kryjete v podstatě i ty nejmenší opravy na svém vozidle. Při velké spoluúčasti již musíte počítat s tím, že drobnější opravy budou ve vaší režii. Výhodou toho je však sleva na havarijním pojištění, která při spoluúčasti mezi 2 % – 20 % tvoří až třetinu celkové ceny.

Nižší spoluúčast na havarijním pojištění logicky znamená vyšší cenu pojistky!

Pojistěte si skutečnou hodnotu vozidla

Mezi zájemci o havarijní pojištění bývá běžné tzv. přeceňování automobilu. Vůz je tedy mnohdy pojištěn na vyšší sumu, než jaká je jeho opravdová hodnota. Tím samozřejmě dochází i k nárůstu výdajů za havarijní pojištění. Pakliže se tomuto scénáři chcete vyhnout, aktualizujte svoji pojistku každým rokem a snižujte výslednou cenu svého vozu, jež bude odpovídat skutečnosti. Novodobou alternativou je také volba havarijního pojištění, v rámci něhož se nestanoví cílová částka, nýbrž je brán zřetel na tržní cenu automobilu, jíž v případě plnění určuje sama pojišťovna.

Chraňte se proti těm správným škodám

Abyste získali efektivní a cenově přijatelné havarijní pojištění, rozmýšlejte i nad riziky, která jsou pro vás zásadní a mají smysl. U zcela nových vozidel není pravděpodobně třeba o čemkoliv zdlouhavě diskutovat. Tam jednoznačně vítězí havarijní pojištění All-Risk, tedy proti všem rizikům – havárie, živel, vandalismus a krádež. Naprosto jiný scénář však může být po několika letech provozu, kdy je možnost krádeže menší. Stejně tak tomu bude tehdy, jestli své vozidlo necháváte povětšinou na hlídaných místech nebo v garáži. U postaršího vozu určitě nebudete řešit každý škrábanec na laku, takže i tomu lze uzpůsobit výsledná rizika pojištění.

Předem stanovená ochrana před danými škodami má pravděpodobně ten největší vliv na celkovou cenu za havarijního pojištění

Autor článku:

S ohledem na datum vydání tohoto článku nemusí být všechny uvedené informace aktuální.
Vždy aktuální informace a parametry naleznete na stránkách daného poskytovatele.


Přečtěte si také…